martes, 8 de marzo de 2011

“No em sembla ètic vendre una cosa que sé que servirà per robar-ne una altra”

ENRIC MIRÓ, copropietari de Spy Space

Obre la primera botiga de productes d'espionatge a Sabadell


Enric Miró Retana va néixer a Sabadell i té 46 anys. Va acabar la secundària i durant la major part del temps s’ha dedicat a la informàtica. Fa poc més de dos mesos, abans de Nadal, va decidir obrir una botiga amb dos socis més. Spy Space, situat al número 16 del cèntric carrer Sant Antoni de Sabadell, és un establiment dedicat a la venda d'aparells d’espionatge, de videovigilància i joguines electròniques.

Com sorgeix la idea de fer una botiga d’espies?
Més que la idea ens va sorgir la necessitat d’obrir portes perquè ens calia trobar feina. Nosaltres venim del món de la informàtica, gestionem servidors i tot això tocava amb el tema de la videovigilància. Vam tenir l’oportunitat d’aprofitar aquest local i ens va passar al revés que tothom, teníem el negoci i no sabíem què fer. Jo ja sabia que havíem d’anar pel tema de la videovigilància, però havíem de buscar alguna cosa més perquè fos més comercial. Per això vam incloure els àmbits de l’espionatge i la juguetrònica.

Una persona es pot comprar un aparell per espiar algú? És això legal?
Sí, és legal. Pots comprar-ho, tot depèn de l’ús que després en facis. No pots fer públic el que enregistres. Per exemple, si tens una sospita que passa alguna cosa faràs servir aquestes eines per confirmar-la, però no podràs difondre el que has gravat.

A part dels productes d’espionatge i videovigilància, què més oferiu a la botiga?
Tenim altres productes per complementar. Així que també tenim joguines electròniques. Vam triar-les per intentar sortir de les joguines típiques.

Què ven més: els productes d’espionatge o les joguines?
Com vam començar pel Nadal el que més vam vendre van ser les joguines, però ara hi ha molta demanda dels productes espia.

Un cop passat el Nadal, segueix sent rentable un negoci tan curiós com aquest?
Bé, encara no ho sabem del cert, però tenim bones perspectives. Ens hem donat un termini d'uns sis mesos i ja veurem si la cosa quadra. Intentarem mantenir tant la part dels aparells com la de les joguines, ja que el negoci tampoc porta gaire feina i consisteix bàsicament a mantenir un estoc a la botiga.

Podria donar una xifra aproximada de la mitjana de preus dels productes espia?
Hem de tenir en compte que hi ha molta diversitat. Pots tenir una cosa des de 70 o 100€ fins a una càmera sense fil per 1000€. Tot depèn de la necessitat del client: si s'ha de gastar 1000€ per solucionar un problema que li costa molt més, doncs és rentable. Tot i que també pots trobar unes ulleres de sol amb càmera per uns 350€ que més aviat són un caprici. Hi ha de tot.

"El client busca la confidencialitat i no vol que
 ningú escolti el que li passa"

Amb quin ritme entren els clients a la botiga?
No tenim les dades concretes, però hi ha dies que potser al matí no entra ningú i després a la tarda tenim dos o tres clients. Altres cops també ha entrat molta més gent alhora. Cal tenir en compte que en molts casos el client busca la confidencialitat i no vol ningú escolti el que li passa. Això fa que l’entrada de clients sigui molt irregular. Actualment atenem la majoria de consultes per telèfon: ens demanen un producte i el poden venir a recollir aquí o els l’enviem a casa seva.

Els clients acostumen a ser gent de Sabadell o de fora?
Ve molta gent de fora. Els que ens compren les joguines sí que són gent que està passejant pel carrer, però per a la resta de productes ens hem trobat amb gent de Lleida, Girona o Barcelona. Tenim clients que ens truquen i ens demanen un dia a una hora per venir expressament.

Normalment la gent que ve a la botiga ja sap concretament què busca o us planteja el problema que tenen per tal de solucionar-lo?
Fins ara la gent acostuma a plantejar-nos el problema per tal de resoldre’l. Però també hi ha gent que dóna moltes voltes per Internet i realment sap el que vol. Tenim els dos tipus de clients, els que ens demanen concretament allò que volen i els ho donem i els que ens plantegen el problema sense saber exactament el que busquen.

Els clients acostumen a dir-vos les seves intencions quan us demanen un aparell?
Hi ha de tot també. Hi ha gent que t’explica els seus problemes amb tots els ets i uts. Nosaltres només necessitem que ens diguin què necessiten, no cal que ens expliquin tots els detalls del que els passa.

"Nosaltres sempre intentem ajudar i assessorar"

Ateneu qualsevol tipus de comanda que us facin?
Nosaltres sempre intentem ajudar i assessorar, però alguna vegada hem tingut algun client que, veient la pinta que porta i el que et demana, ja es veu que el que vol és robar.

I què feu en aquests casos?
Bé, si considerem que es tracta d'un producte inofensiu doncs no hi ha gaire problema. La dificultat ve quan et demanen, per exemple, un inhibidor de freqüència que serveix per interferir els arcs de seguretat dels comerços. En aquests casos diem que no en tenim i ja està. Ho fem amb delicadesa, fem veure que parlem amb el proveïdor o els diem que funcionava molt malament i que ja no en tenim.

És a dir, que no l'hi venen.
No. De fet, ho vaig estar comentant amb un botiguer d’aquest carrer que em va explicar que li havien robat, i tot i això em va dir que jo havia de vendre, que igualment era el negoci. Però és clar, no em sembla ètic vendre una cosa que sé que servirà per robar-ne una altra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario